Unutursam Fısılda - Çağan Irmak en iyi filmini henüz çekmedi!

Sinema salonlarının Türk Film afişleriyle dolu olduğu şu günlerde işimi şansa bırakmadım ve tabi ki bir Çağan Irmak filmi olan ve uzun zamandır beklenen "Unutursam Fısılda" filmini tercih ettim. Her bir karesinde bir Çağan Irmak filminde olduğunuzu hissettiğiniz, kemikleşmiş kadrosunun yanı sıra genç yeteneklere de yer verilen bu filmde beklediğinizi buluyorsunuz ama fazlasını değil! Çağan Irmak'ın dönem filmlerine ve müziklerine olan hayranlığı bu filmde de karşımıza çıkıyor.




Başlıkta da belirttiğim gibi Çağan Irmak henüz en iyi filmini çekmedi. Çünkü Çağan Irmak'ın en iyi filmi adayı bayrağını açık ara farkla Babam ve Oğlum filmi taşıyor. Babam ve Oğlum gibi dönem filmi özelliği taşıyan Unutursam Fısılda, Çağan Irmak çıtayı yükselttiğinden olacak ki beklentimi karşılayamadı. Çağan Irmak'ın senaryosunu da kaleme aldığı filmde Türk halkının çokça haberlerden bildiği "köyden kaçan ve büyük şehirde ünlenen genç kız" masalını yalın ve akıcı bir şekilde izleyiciye sunuyor. Filmde izleyicinin aklından belki de bir sürü ünlü Yeşilçam yıldızı geçiyor. Ayperi karakterinin evinde duvardaki resim Türkan Şoray'ın meşhur resminin yakın zamanda da ünlü bir tekstil markasının t-shirtlerini süsleyen karenin aynısı. Çağan Irmak da Yeşilçam filmlerine özlem duyuyor olacak ki bir ömür süren iki kız kardeş çatışmasını dönem ve günümüz olarak başarıyla anlatmış. Dönem kostümleri, pozlar, fotoğraflar, ses kayıtları, imkanlar, imkansızlıklar, o çağın insanlarının halet-i ruh iyesi gerçekçi bir şekilde aktarılmış. 40 sene öncesi ve sonrası geçişleri Türkiye'de bir çok yönetmen ve ekibinin yapamayacağı kadar başarılı. 



Oyunculara gelince, ilk bakışta gençlere emanet edilmiş, Mehmet Günsür ve Kerem Bürsin'in hayran kitlesini kolaylıkla sinema salonlarına çekeceği için stratejik bir karar alınmış gibi görünsede, yine en göz doldurucu oyunculuklar deneyimli oyunculardan çıkmış. Işıl Yücesoy ve Hümeyra, Hanife ve Hatice'nin müthiş repliklerine gerçekçi oyunculuklarıyla can vermişler.


 Her filmde kendime tek bir favori oyuncu seçerim, bu filmin favorisi kesinlikle Işıl Yücesoydu. Karakterin yıllar boyunca içinde biriktirdiği nefret ve kardeşe olan hasretle arasında kaldığı ikilemi başarıyla canlandırmış. Yaşımdan dolayı beni maruz görün ama Işıl Yücesoy'u ilk fark ettiğim yer yine bir Çağan Irmak dizisi olan" Çemberimde Gül Oya" idi. Işıl Yücesoy dizinin sonlarına doğru Alzheimer hastası olan bir İstanbul hanfendisini canlandırıyordu. Kalem aynı olunca e tabi bazı karakterler yer değiştirebiliyor. Filmin ortalama bir izleyici tarafından en çok farkedilen noktası ise genç Hanife'yle yaşlı Hanife'nin inanılmaz benzerliği. Oyuncu seçimine en son kim karar verdi bilmiyorum ama isabetli bir seçim olmuş. Gözde Cığacı'dan bir Işıl Yücesoy oyunculuğu beklemesekte kendisi Farah Zeynep Abdullah'tan daha iyi iş çıkarmış diyebilirim. Açıkçası Farah Zeynep Abdullah'la ilgili beklentim daha yüksekti. Ağlatma potansiyeli olan dram sahnelerinin hakkını verememiş. 


Tipik bir Çağan Irmak filmi deyip geçmek kolay olsa da sahnelerin çekimi, oyunculuk seçimi, çiçek çocuk dönemini canlandırmak ciddi emek isteyen ve zorlayıcı olsa gerek. Çağan Irmak'ın hakkını vermek lazım, güzel film yapmış. Ancak Babam ve Oğlum & Issız Adam'ın üstüne çıkacak bir filmi henüz yapamadı. İster istemez Çağan Irmak filmlerini kendi içlerinde kıyaslarken "Tamam mıyız? " filminin kurgu ve senaryosunun daha iyi olduğunun altını çizerken, Unutursam Fısılda filminde yönetmen Babam ve Oğlum'un senaryosundan yemiş. Yine de sinemada görülmesi gereken, size nostaljik anlar yaşatırken, zaman zaman duygulandıran  güzel vakit geçireceğiniz bir film.

İyi seyirler.

Kübra Sancı.

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık yine döktürmüşsünüz
    Diğer yazılarınızı heycan ile bekliyorum...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler... Yazılarıma devam ediyor olacağım:)

    YanıtlaSil